10 دلیل برای یاد گیری فتوشاپ

10 دلیل برای یادگیری فتوشاپ

این که چرا باید چنین نرم افزار قدرتمندی را یاد بگیریم شاید بتواند برای افرادی که در قرن 21 هنوز نمی دانند فتوشاپ چه قابلیت هایی دارد مناسب باشد اما به واقع چرا اصلا باید سمت فتوشاپ برویم؟ در این مقاله قصد داریم 10 دلیل برای یادگیری فتوشاپ را کاملا توضیح دهیم. شاید در نگاه اول بعضی از دلایل صرفا بیانگر قدرت نرم افزار فتوشاپ باشد اما اگر به صورت عمقی تر نگاه کنیم همین دلایل نیز برای امر یادگیری واقعا مهم هستند. اصلی ترین دلیل که در دوره آموزش جامع نرم افزار فتوشاپ هم به آن کاملا اشاره شده است کسب درآمد از طریق فتوشاپ می باشد.


دلیل 1

معتبر بودن نرم افزار فتوشاپ

یعنی چه که این نرم افزار معتبر است؟

نرم افزار فتوشاپ توسط برادران نول برای اولین بار پا به عرصه وجود گذاشت و پس از تقریبا 2 سال توسط شرکت معتبر ادوبی خریداری شد. همانطور که می دانید شرکت ادوبی یکی از معتبر ترین شرکت های جهان حال حاضر نرم افزار است. مسلما وقتی شرکتی برای 32 سال یک نرم افزار را ساپورت کرده و از چرخه تولید خود خارج نمی سازد نشان دهنده قدرت یک نرم افزار است. همچنین نرم افزار فتوشاپ آنقدر معتبر است که اکثر نرم افزار های دیگری که شرکت ها معتبر دیگر همانند اتودسک، ماکسون و ... تولید کرده اند نیز برای ادوبی فتوشاپ خروجی خاصی در نظر گرفته اند. این موارد تنها چند نمونه بسیار کوچک از اعتبار این نرم افزار است

 


دلیل 2

پرکاربرد بودن نرم افزار فتوشاپ

شاید خیلی از ماها اولین چیزی که بعد از شنیدن کلمه فتوشاپ در ذهنمان تداعی می شود جعلی بودن و فیک بودن آن چیز باشد، ولی واقعیت امر این است که نرم افزار فتوشاپ اصلا برای این منظور ساخته نشده است. کار برد اصلی نرم افزار فتوشاپ در نسخه های اولیه ویرایش عکس بوده است اما به مرور زمان با تکامل این نرم افزار و ابزار هایی که به آن اضافه شده است کاربرد های زیر را پیدا کرده است:

  • ویرایش عکس
  • طراحی گرافیکی
  • ویرایش ویدیو
  • فتومونتاژ
  • دستکاری تصاویر
  • چاپ تصاویر
  • مدل سازی و رندر سه بعدی
  • ساخت تصاویر سه بعدی و متحرک
  • ...

 


دلیل 3

اصالت 

فتوشاپ بیش از 34 سال است که پا به عرصه وجود گذاشته است در طول این 34 سال (البته تا این تاریخ2021) هیچ نرم افزاری توانایی رقابت با فتوشاپ را نداشته اند. حتی نرم افزاری همانند لایتروم هم که خود از محصولات شرکت ادوبی هست نتوانسته است با فتوشاپ رقابت کند چرا که تنها یک پلاگین همانند ادوب کمرا راو که در نسخه های اخیر فتوشاپ جزیی از نرم افزار شده است به تنهایی کافی است تا نیاز کاربر را از نرم افزار های دیگر همانند لایت روم مرتفع سازد. اخیرا نرم افزار دیگری با نام لومینار هم پا به عرصه رقابت با نرم افزار فتوشاپ گذاشته است اما تا کنون کاربران همچنان بر استفاده از نرم افزار فتوشاپ پافشاری می کنند.

 


دلیل 4

قابلیت لینک شدن با سایر نرم افزار های شرکت ادوبی

شاید یکی از کار راه انداز ترین قابلیت هایی که به طور کلی نرم افزار های شرکت ادوبی دارند همین قابلیت باشد که شما می توانید المانی را از یک نرم افزار به نرم افزار دیگری انتقال داده و در نرم افزار جدید این المان را مدیریت کنید. این قابلیت که در ورژن های قدیمی تر با اسمارت آبجکت شناخته می شد و هم چنین در ورژن های جدید می توان به راحتی با پنل لایبراری یا کتابخانه ادوبی  به آن دسترسی داشت باعث استقبال بسیاری از کاربران از نرم افزار های شرکت ادوبی به خصوص فتوشاپ گشته است.

 


دلیل 5

وجود نسخه های پرتابل یا قابل حمل برای کامپیوتر های ضعیفتر

اصولا وقتی نرم افزاری نسخه ی پرتابل داشته باشد از خیلی از جهات پیش افتاده است چرا که خیلی از کاربران به هر دلیلی امکان نصب نرم افزار را ندارند و از نسخه های سبک تر همانند پرتابل استفاده می کنند

 


دلیل6

ابری بودن نسخه های جدید فتوشاپ

این که واقعا منظور از ابری بودن چیست را بخواهیم ساده و شاید به زبان غیر تخصصی توضیح دهیم این است که اگر کابر فایل یا المانی را در فضاهای پشتیبانی شرکت ادوبی بارگذاری کند می تواند در جاهای دیگری به فایل های خود دسترسی داشته باشد. 

یعنی چه؟

به این مفهوم است که مثلا من پروژه ای را در خانه با کامپیوتر شخصی خود انجام داده یا در حال انجامش هستم و می توانم این پروژه را بدون اینکه نیاز مند فلش یو اس بی یا هارد یا سایر لوازم ذخیره سازی باشم تنها با تکنولوژی ابری ادوبی در هر جایی از جهان اجرا کرده و دسترسی داشته باشم.

 


دلیل 7

آپدیت های منظم شرکت ادوبی

شاید این سوال پیش بیاید که واقعا مگر ارائه آپدیت هم دلیلی برای یادگیری فتوشاپ است؟

جواب این سوال کاملا بله می باشد. چرا چون ادوبی نیاز های کاربران را بررسی کرده و در هر ورژن از نرم افزار برای اینکه کاربر تجربه ای ساده تر و لذت بخش تر داشته باشد در تلاش است. شاید نمونه بارز آن البته تا این تاریخ تعویض بکگراند عکس باشد. در ورژن ها قدیمی تر از 2020 این عملیات نیازمند صرف زمان بسیار طولانی بود اما ادوبی در ورژن های جدید قابلیت هایی را اضافه کرده است که تنها با یک کلیک کاربر این عملیات انجام می پذیرد.

 


دلیل 8

ارائه نرم افزار فتوشاپ برای سیستم عامل های مختلف

شاید با استقبال از گوشی های تلفن همراه اکثر کاربران حتی ماهی یک بار هم نسخه های دسکتاپ خود را روشن نکنند چه برسد به استفاده! ولی ادوبی برای این قضیه هم چاره اندیشیده است و آن ارائه نسخه های قابل نصب فتوشاپ برای موبایل است.

 


دلیل 9 شاید اصلی ترین دلیل

خیلی ساده بگوییم درآمد افرادی که فتوشاپ بلد هستند از افرادی که بلد نیستند بالاتر است

در دنیای امروز طیف وسیعی از شغل ها با نرم افزار فتوشاپ سرو کله می زنند. که در اینجا پاره ای از آن ها را ذکر می کنیم:

  • عکاسان
  • طراحان گرافیک
  • طراحان
  • چاپ خانه 
  • طراحان دکور
  • طراحان وب
  • تدوین گران ویدیو
  • طراحان UI/UX
  • و ...

مسلم است که داشتن مهارتی همانند فتوشاپ باعث پرتاب شغلی شما خواهد شد. زمانی تنها دانستن 7 مهارت اصلی ICDL برای استخدام در فرصت های شغلی کافی بود اما امروزه ندانستن فتوشاپ یکی از اصلی ترین ضعف های فرد می تواند به شمار آید. در عصری که تمام افراد دسترسی به لوازم عکاسی دارند (گوشی های موبایل) ندانستن ابزار ویرایش عکس یکی از ضعف های بسیار بزرگ می تواند باشد.

 


دلیل 10

بودن پلاگین هایی که قابلیت نرم افزار فتوشاپ را چندین برابر می کنند

بسیاری از شرکت ها برای فتوشاپ افزونه هایی را طراحی کرده اند که قابلیت هایی را به نرم افزار اضافه می کند که این قابلیت ها تنها با نصب این افزونه ها امکان بهره برداری دارند. اصطلاحا به این گونه نرم افزار ها که خود به تنهایی قابلیت اجرا نداشته و حتما باید یک نرم افزاری باشد تا سوار بر آن شوند پلاگین نام دارد. نرم افزار فتوشاپ از جمله نرم افزارهایی است که آنقدر به درد بخور بوده است که شرکت های مهمی برای آن پلاگین نوشته اند. پس مخاطب می تواند از قابلیت های نامحدود پلاگین های فتوشاپ هم استفاده کند. بنابراین یادگیری این نرم افزار دنیایی را پیش پای مخاطبین قرار می دهد که به جرات پایانی ندارد.

البته دلایل دیگری هم وجود دارد که می توان به آن ها اشاره نمود.


برای یادگیری  نرم افزار فتوشاپ چه کنم؟

بهترین نوع یادگیری حداقل برای حوزه نرم افزار یادگیری از نوع دیداری است یعنی بهتر است برای یادگیری از طریق مشاهده و تمرین صورت بگیرد که این فرایند می تواند هم با حضور درکلاس های حضوری هم وبینار و هم تهیه پکیج آموزشی باشد.

آکادمی اتابکی مفتخر است که نرم افزار فتوشاپ را از سال 1391 در برنامه های آموزشی خود قرار داده است. همین جا یک نکته قابل ذکر است اگر چه سایت آکادمی اتابکی از سال 1399 پا به عرصه وجود گذاشته است اما مدرس دوره فتوشاپ آقای بهنام اتابکی از سال 1391به صورت تخصصی این نرم افزار را تدریس نموده است.

برای دیدن جلسات رایگان آموزش فتوشاپ کلیک کنید

 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش