ویژگی های جدید ایلوستریتور 2023/2022

 

 

 

 

در این مقاله به بررسی ویژگی های جدید نرم افزار ایلوستریتور 2023 و همچنین نرم افزار ایلوستریتور 2022 می پردازیم

 

 

 

ویژگی های جدید ایلوستریتور 2023

 

 

ادوبی ایلوستریتور یک نرم افزار وکتوری ، قدرتمند، پیچیده و روان برای طراحی گرافیکی است که برای هر آنچیزی که بخواهید طراحی کنید کاربرد دارد. ایلوستریتور امروزه طیف وسیعی از کاربران حرفه ای را در بر می گیرد.‍ ادوبی ایلوستریتور 2023 در تاریخ 27 اکتبر 2022 شروع به کار کرد. اگر چه نسخه جدید نسبت به نسخه 2022 ویژگی های بسیار زیادی را معرفی نکرده است اما همچنان نرم افزار ادوبی ایلوستریتور بسیار قوی است.

 

  • ویژگی اول در هم تنیدن آبجکت ها

 

 

یک ویژگی بسیار هوشمند که کمک می کند تا بین آبجکت ها برهمکنش های بسیار پیچیده ای ایجاد شود.

ابزار جدیدی که توجه های بسیار زیادی را به خود جلب کرده است ابزار Intertwine ( در هم بافتن) است. همان طور که می دانید شما می توانید با استفاده از لایه ها دیزاین خود را انجام دهید. اضافه کردن لایه های متفاوت به شما اجازه می دهد تا بین آن ها آزادانه حرکت کرده و بتوانید همپوشانی ایجاد کنید. اما اگر همپوشانی پیچیده ای را بخواهید ایجاد کنید باید فرایند کپی و پیست کردن را بسیار زیاد انجام دهید مثلا اگر بخواهید یک قسمت از یک دایره را بالای دیگری انداخته و قسمت دیگر همان دایره را زیر باید چندین بار کپی پیست کنید.

Intertwine باعث می شود این فرایند بسیار سریع تر انجام پذیرد. فراید کار به این طریق است که شما می توانید چند آبجکت را روی همدیگر قرار دهید وبعد با سلکت کردن نواحی ای که می خواهید در هم بافته شوند به نرم افزار بفهمانید که فقط این نواحی را درون یکدیگر ببافد این کار با گزینه Intertwine  در نرم افزار ادوبی ایلوستریتور 2023 به راحتی هر چه تمام تر انجام می شود.

 

 

 

 

 

 

 

  • ویژگی دوم وارد کردن متن از ایندیزاین بدون بهم ریختگی

ویژگی دوم که در ادوبی ایلوستریتور 2023 اضافه شده است وارد کردن متن از نرم افزار ایندیزاین با حفظ فرمت و بدون هیچ گونه بهم ریختگی است. با استفاده از این ویژگی می توانید به راحتی متن خود را با حفظ فرمت، قالب و جلوه وارد ایلوستریتور کنید.

 

 

 

  • ویژگی سوم قابلیت EXPORT فایل های 3D

از این ویژگی می توان برای خروجی گرفتن فایل های سه بعدی در نرم افزار ادوبی ایلوستریتور 2023 استفاده کرد. با استفاده از این ویژگی می توانید فرمت های USDA و GLTF را برای نرم افزار Adobe Substance 3D و سایر نرم افزار های سه بعدی خروجی بگیرید

 

 

 

  • ویژگی چهارم   Quick actions

این ویژگی جذاب می تواند یک ویژگی بسیار سریع باشد که زمان بسیار زیادی را می تواند ذخیره کند. همانطور که از اسم این ویژگی پیداست شما می توانید با زدن دکمه های ctrl+f و آوردن بخش Discover نرم افزار تنها با چند کلیک افکت هایی همانند افکت نئونی برای متن یا افکت درخشندگی متن و سایر افکت های اینچنینی را به آبجکت های خود اعمال کنید.

 

 

 

 

 


  

آموزش ویدیو ای ایلوستریتور آکادمی اتابکی

 

 


 

  • ویژگی پنجم   share for review (Beta)

با استفاده از این ویژگی می توانید خیلی راحت پروژه هایی که در حال انجام هستند را با همکاران و هم تیمی های خود به اشتراک گذاشته تا نظرات و تغییرات مورد نظر را بتوانند ایجاد کنند و اگر نیاز به تغییراتی بود در طرح ها اعمال شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ویژگی های جدید ایلوستریتور2022

 

 

  • ویژگی 3D & Materials

 

 

قابلیت سه بعدی در نرم افزار ایلوستریتور از قدیم وجود داشته است اما در نسخه ی 2022 این قابلیت با آمدن پنل 3D & Materials رنگ و رویی تازه گرفت که در آن کاربر  با تجربه کاربری بهتری می تواند قابلیت سه بعدی نرم افزار را داشته باشد.

همچنین قابلیت سه بعدی قدیمی نیز با عنوان 3D Classic در بخش افکت ها همچنان پابرجا هست.

وقتی که پنل 3D & Materials را می آوریم در قمست بالا سه tab دارد که عبارتند از Object، Materials و Lighting

اگر بر روی تب آبجکت کلیک کنیم با قسمت های  Plane، Extrude، Revolve و Inflateموجه می شویم که تب inflate قابلیت کاملا جدیدی است که در ورژن های قبلی ایلاسترتور وجود نداشت.

همچنین تب materials یک سری متریال های آماده را برای استفاده کردن ارائه می دهد که در ورژن ها ی قبلی برای ایجاد متریال برای آبجکت های سه بعدی فقط از طریق ایجاد symbol می توانستیم این کار ار انجام دهیم ولی در این ورژن از نرم افزار ایلاستریتور خیلی راحت می توانیم با یک کلیک متریال خود را به آبجکت اعمال کنیم.

همچنین در پنل 3D & Materials برای فرایند رندر گرفتن قابلیتی با نام Ray Tracing  وجود دارد که باعث می شود رندر با کیفیتی از آبجکت سه بعدی گرفته شود

 

 

 

 

 

  • ویژگی کامنت در ایلوستریتور 2022

این ویژگی باعث می شود تا بتوانید پروژه خود را با افراد دیگری به اشتراک گذاشته و سایر افراد بتوانند با نظرات خود به شما کمک کنند.

 

 

 

  • ویژگی Place Linked Cloud Documents

با این ویژگی می توانید فایلهای خود را از فضای ابری شرکت ادوبی به ایلوستریتور وارد کرده و تغییرات مورد نظر را روی آن ها ایجاد کنید.

 

 

 

  • ویژگی دیگیر قابلیت انتخاب متن های مشابه است

یکی از انواع سلکت کردن، اتنخاب مشابه ها است به عبارتی  select same  یا  select similar. در ایلوستریتور 2022 می توانید متن هایی که فونت، رنگ، اندازه ویا ... مشابه دارند را از منوی select و بخش same وگزینه text انتخاب کنید.

 

 

 

  • ویژگی دیگر پشتیبانی از فرمت های HEIF یا Webp   است

در نسخه 2022 امکان وارد کردن فرمت webp وجود دارد

 

 

پدرام گفت:
ممنون از مقاله خوبتون
معین گفت:
سه بعدی خیلی پیشرفت کرده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش