طراحی با ایلاستریتور (ایلوستریتور)

طراحی با ایلاستریتور (ایلوستریتور)

 

 

مقدمه

 

در دنیای امروز، افرادی موفق به استخدام در مشاغل سازمانی می شوند که علاوه بر وظایف معمول، نحوه کار با نرم افزار های طراحی مختلف را نیز بلد باشند. یکی از نرم افزار های معروف در زمینه طراحی انواع آثار گرافیکی، ایلاستریتور است. این نرم افزار به شما امکان طراحی انواع مختلف طرح های گرافیکی را می دهد و در زمینه تصویربرداری نیز کاربرد دارد. در این مقاله قصد داریم تا در مورد نحوه طراحی با ایلوستریتور به شما توضیحاتی جامع را ارائه دهیم. بنابراین اگر شما هم از علاقه مندان به این مبحث هستید، تا پایان با ما همراه باشید.

 

 

طراحی با ایلوستریتور

امروزه، بسیاری از سازمان ها و شرکت ها برای استخدام، معیار هایی مانند آگاهی از نحوه کارکرد با نرم افزار های گرافیکی را مد نظر قرار می دهند.
 

 

 

 

 

اهمیت طراحی با نرم افزار ایلوستریتور 

 

 

نرم افزار ایلاستریتور توسط شرکت ادوبی برای طراحی های گرافیکی، ساخته شده است. در ابتدا، نرم افزار ایلاستریتور تنها برای سیستم عامل مکینتاش در دسترس بود اما امروزه نسخه ویندوز آن نیز در دسترس است. آخرین نسخه منتشر شده از نرم افزار ایلاستریتور توسط شرکت ادوبی، illustrator 2023 می باشد. با استفاده از این نرم افزار شما قادر به طراحی انواع مختلفِ لوگو، نمودار، تبلیغات، فونت، دیاگرام و... خواهید بود.

 

 

علاوه بر موارد فوق، در هنگام طراحی با ایلوستریتور، شما قادر به ساخت انواع لوگو ها و تصاویر متحرک نیز می باشید. ترکیب استفاده از دو نرم افزار ایلاستریتور و فتوشاپ به شما کمک می کند تا تصاویری بسیار خلاقانه و حرفه را طراحی نمایید. در مجموع، کاربرد های ایلاستریتور را می توان در موارد زیر خلاصه کرد؛

 

 

الف. طراحی و ساخت عکس های وکتور 

 

ب. طراحی لوگو

 

ج. طراحی و ساخت عکس هایی با ابعاد بسیار بزرگ

 

د. طراحی انواع بنر های تبلیغاتی

 

ه. طراحی نقاشی های دیجیتال

 

و. طراحی آسان Layout ها

 

در ادامه این مقاله، موارد فوق را به صورت جزئی تر بررسی خواهیم کرد.

 

 

 

طراحی با ایلاستریتور

با استفاده از نرم افزار ایلاستریتور، شما می توانید انواع مختلف لوگو ها و تصاویر را طراحی نمایید.
 

 

 

 

 

1. طراحی با ایلوستریتور: طراحی و ساخت عکس های وکتور

 

 

اولین موردی که در طراحی با ایلوستریتور به آن خواهیم پرداخت، ساختِ عکس های وکتور است. عکس های وکتور، تصاویری بسیار با کیفیت هستند و جزئیات آنها به دقت طراحی شده است. این عکس ها در ابعاد وسیع کیفیت خود را از دست نمی دهند و قابل پرینت می باشند. شما می توانید با استفاده از نرم افزار ایلاستریتور، انواع عکس های وکتور را طراحی نمایید. 

 

 

2. طراحی با ایلوستریتور: ساخت لوگو و تصاویر متحرک 

 

 

دومین موردی که در طراحی با ایلوستریتور به آن خواهیم پرداخت، ساخت لوگو و تصاویر متحرک است. این تصاویر معمولا در سایت ها به منظور زیبایی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. با یادگیری ساخت لوگو های متحرک در نرم افزار ایلاستریتور، می توانید طراحی تصاویر سایت های مختلف را بر عهده بگیرید و از این راه به کسب درآمد بپردازید.

 

 

 

طراحی با ایلستریتور

ترکیب استفاده از نرم افزار ایلاستریتور و فتوشاپ، آثار خارق العاده و منحصر به فردی را تولید خواهد کرد.
 

 

 

 

3. طراحی با ایلوستریتور: ساخت عکس هایی با ابعاد بزرگ

 

 

سومین موردی که در طراحی با ایلوستریتور به آن خواهیم پرداخت، ساختِ تصاویری با ابعاد بزرگ است. اگر شما بخواهید یک عکس معمولی را در ابعادی بزرگ پرینت بگیرید، کیفیت آن کاهش خواهد یافت و پرینت ممکن نخواهد بود. با یادگیری طراحی با ایلوستریتور،  قادر به ساخت تصاویری خواهید بود که ابعادی بسیار بزرگ دارند.

 

 

 

 

 

4. طراحی با ایلوستریتور: ساخت بنر های تبلیغاتی 

 

چهارمین موردی که در طراحی با ایلوستریتور به آن خواهیم پرداخت، ساختِ بنر های تبلیغاتی است.  طراحی و ساخت بنر های تبلیغاتی یکی از مشاغل بسیار پر درآمد در جهان می باشد و سالانه شرکت ها و سازمان های مختلفی جهت ساخت این بنر ها به طراحان گرافیکی آشنا با ایلاستریتور مراجعه می کنند. شما می توانید با یادگیری نحوه طراحی بنر با ایلاستریتور، از این بازار وسیع سودمند شوید.

 

 

5. طراحی با ایلوستریتور: طراحی نقاشی های دیجیتال

 

پنجمین موردی که در طراحی با ایلوستریتور به آن خواهیم پرداخت، طراحی نقاشی های دیجیتال است.  بسیاری از نقاشان حرفه ای، برای افزایش کیفیت نقاشی های خود از نرم افزار هایی مانند ایلاستریتور برای طراحی استفاده می کنند.  نقاشان می توانند با استفاده از قلم نوری در این نرم افزار، انواع مختلف نقاشی های دیجیتال را طراحی نمایند.

 

 

 

 

 

 

6. طراحی با ایلوستریتور: طراحی آسان Layout ها

 

آخرین موردی که در طراحی با ایلوستریتور به آن خواهیم پرداخت، نحوه ساختِ Layout ها است. طراحی Layout در موارد بسیاری مانند طراحی سایت، لوگو، تصاویر و... کاربرد دارد. در واقع، یک طراح Layout، نحوه چیدمان عناصر گرافیکی و رنگ ها را در کنار همدیگر تعیین می کند. امروزه بسیاری از شرکت ها برای ساخت و به روز نگه داشتن سایت خود نیازمند یک طراح Layout هستند. شما با یادگیری نحوه انجام این مهم، می توانید در این بازار به کسب درآمد بالایی برسید.

 

اهمیت گذراندن دوره ایلوستریتور 

 

برای اینکه شما بتوانید از یک نرم افزارِ طراحی حداکثر استفاده را ببرید، باید ابتدا دوره آموزشِ اصولی آن را بگذرانید. نرم افزار ایلاستریتور نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ایران موسسات و مراکز بسیاری اقدام به فروش پکیج ایلاستریتور می کنند و این موضوع از نظر فضای باز یادگیری، نکته ای مثبت است.

 

از طرفی دیگر، بسیاری از موسسات برگزار کننده دوره ایلوستریتور، از اعتبار بالایی برخوردار نمی باشند و ورود به آنها ممکن است ضرر های بسیاری را به همراه داشته باشد. بنابراین همواره قبل از ورود و پرداخت هزینه دوره های آموزشی ایلاستریتور، ابتدا از اعتبار موسسه برگزار کننده دوره مطمئن شوید.

 

 

طراحی با ایلوستراتور

امکان طراحی نقاشی های دیجیتال با استفاده از نرم افزار ایلاستریتور وجود دارد.
 

 

 

 

 

سخن پایانی 

 

در این مقاله به توضیح اهمیت استفاده از  ایلاستریتور در طراحی تصاویر و لوگو های مختلف پرداختیم. با یادگیری نحوه استفاده از این نرم افزار می توانید در شرکت های مختلفی مشغول به کار شوید و از این راه به کسب درآمد بالایی برسید.

 

در ایران موسسات مختلفی، دوره آموزشی طراحی با ایلوستریتور را برگزار می کنند. مطمئنا اعتماد به تمامی این مراکز ممکن نمی باشد؛ چرا که بسیاری از این موسسات تنها با اهداف مالی ایجاد شده اند و ورود به آنها ممکن است عواقب جبران ناپذیری را در پی داشته باشد. بنابراین قبل از ورود به این دوره ها، ابتدا از اعتبار موسسه برگزار کننده دوره اطمینان حاصل فرمایید.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش